Opublikowano 18 lut 2021
Celem brandingu jest budowanie solidnej marki: takiej, którą klienci rozpoznają bez problemu i szybko zapamiętują. Jak zbudować swoją markę w 7 krokach:
1. Określ grupę docelową (odbiorców) dla swojej marki
Musisz dokładnie wiedzieć, do kogo chcesz dotrzeć. Im bardziej dokładnie opracujesz model zachowań i stylu życia swoich potencjalnych klientów, tym lepsze to przyniesie efekty.
2. Zdefiniuj misję twojej marki
Co jest największą pasją prowadzonej przez ciebie firmy? Wysuń myśl przewodnią, którą będziesz eksponował we wszystkich elementach: w logo, sloganie, przekazie, języku komunikacji po sposób działania.
3. Zrób analizę marek działających w tej samej branży
Po co? Aby wyróżnić się od konkurencji i przekonać klientów, aby kupowali od ciebie, a nie od twoich rywali.
4. Branding – określ główne korzyści oraz najsilniejsze punkty swojej marki
Jeśli Ty sam nie znajdziesz w swoich produktach i usługach czegoś wyjątkowego to jak klient ma to zobaczyć? Musisz zaimponować mu czymś, czego nie oferuje nikt inny.
5. Stwórz logo i slogan swojej marki
Po co? Aby być rozpoznawalnym. Podstawowym błędem przy tworzeniu logo jest to, że przedsiębiorca myśli o sobie: kupuje logo, które będzie mu się podobać, albo co gorsza sam je robi. Logo ma podobać się klientom i na nich robić wrażenie! Będzie Ci towarzyszyło na każdym kroku, więc nie pozwól sobie na amatorszyznę! A jeśli jeszcze nie masz loga, to szybko nadrób ten rażący brak! Natomiast slogan ma krótko określać Ciebie.
6. Opracuj ton komunikacji marki.
W jaki porozumiewasz się z klientami? Cześć czy dzień dobry? To wcale nie jest bez znaczenia. Tom komunikacji uzależniony jest od misji firmy, grupy docelowej, a także branży. Styl komunikacji marki może być np. profesjonalny, koleżeński, autorytatywny, branżowy, marketingowy, swobodny lub informacyjny.
7. Bądź znany i widoczny w środowisku
Firma to nie tylko sprzedaż czy usługi. Klienci patrzą także na Twoje zaangażowanie w życie społeczne, zwłaszcza w lokalnej społeczności. Warto więc dzielić się zakulisowymi faktami, wspierać cenne inicjatywy czy tworzyć nowe przedsięwzięcia ważne w środowisku.
Tagi: branding brand firma marka biznes
<< Wróć do poprzedniej strony