Blog

Budowanie marki w dobie koronawirusa

Nie ma jednej idealnej recepty na dobry wizerunek firmy, ale jest za to kilka sposobów działania, które pomogą Twojej marce wypadać lepiej zarówno w oczach pracowników, jak i klientów nawet w czasach kryzysu. Właśnie teraz, pomimo trudności  możesz wzmocnić swoją pozycję. Jak to zrobić?

W obliczu epidemii strategie działania są różne – jedne firmy wspomagają np. służbę zdrowia, DPS-y, Seniorów, choć same mają ogromne kłopoty finansowe, inne w cieniu usiłują przetrwać ten trudny czas. W brandingu ważne jest, aby się wyróżnić na tle konkurencji. Jeśli się wycofamy damy przeciwnikom przewagę!
Wbrew pozorom pandemia to dobry czas na pokazanie swojej firmy, wzbudzenie emocji u klientów i szansa dla małych lokalnych firm. Oto najważniejsze 4 zasady budowania marki w czasie kryzysu.
 
1. Kreowanie wizerunku firmy wśród pracowników
To, jak dbasz o swój zespół, ma ogromne znaczenie nie tylko dla atmosfery w pracy, ale i dla relacji firmy z klientami. Dlatego zadbaj o to, aby Twoi pracownicy mieli poczucie współodpowiedzialności za biznes i jego funkcjonowanie. Utrzymuj dobre kontakty ze swoim zespołem i doceniaj każdego z osobna. W ten sposób zyskasz zaangażowanych pracowników, zadowolonych z bycia częścią wartościowego projektu.

2. „Zaprzestać reklamy, by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas”
Właśnie teraz klienci, widząc Twoją reklamę, mają poświadczenie, że firma nadal działa i ma coś do zaoferowania. Warto więc zainwestować kilka złotych, aby klient zobaczył Cię w lokalnej prasie, spotkał na mieście Twój baner, obejrzał Twoje produkty na stronie internetowej. Nie znikaj z oczu klienta. Jeśli dzielisz włos na czworo zrób sobie wizytówkę Google czy fanpage’a na Facebooku i regularnie go prowadź.
 
3. Działania publiczne
Właśnie teraz, kiedy ruch na mieście zmalał, klienci są bardzo ciekawi jak funkcjonujesz. Pokaż klientom to, czego nie widzą na co dzień: swoją pracę, zespół. Podtrzymuj kontakt. Dobrym pomysłem jest np. Q&A (pytania i odpowiedzi) w formie transmisji online. W ten sposób udowodnisz, że nie masz nic do ukrycia i wzbudzisz zaufanie.
 
4. Pomoc potrzebującym
To jeden z najważniejszych elementów kreowania pozytywnego wizerunku marki – szczególnie w dobie koronawirusa. Co możesz zrobić dla swojej lokalnej społeczności jako firma? Podczas poszukiwania rozwiązań, które tylko pomogą potrzebującym, ale również przełożą się na kreowanie wizerunku marki, skup się na dwóch elementach. Po pierwsze zastanów się czy dana inicjatywa jest naprawdę potrzebna i czy może pomóc konkretnym osobom. A po drugie postaraj się, aby planowane działania były naturalne i niewymuszone – tylko takie zostaną naprawdę dobrze odebrane przez Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Takie pozytywnie działania wpłyną pozytywnie na wizerunek przedsiębiorstwa.
 
 


<< Wróć do poprzedniej strony

Sprawdź również

Budowanie marki...
19 lut 2021
Jak wygląda...
18 lut 2021
Co to jest...
17 lut 2021

Kilka słów o nas



Studio B to nie tylko firma, ale także zaangażowany społecznie projekt. Ten blog powstał z myślą o rozwoju naszych Klientów i nie tylko. 

Skontaktuj się z nami!

tel. 791 015 382
e-mail: studiob.kontakt@gmail.com

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje